Wierszyki Tomka

Znów nas nawiedził poeta Tomek, okrywający się pod cyfrowym nickiem 228.
Lubie jego wierszykobajeczki. I lubię kiedy nas nawiedza.

ŻABA
Pewna zaba już nie młoda-
gdy znudzila jej sie woda,
dała susa hen do lasu.
Mysli sobie szkoda czsasu,
w wodzie czeka mnie udreka.
juz od wody łeb mi peka.
Czas pozwiedzać swiat szeroki,
ujrzeć góry i obłoki.
A wiec skacze , las podziwia…
Raz nażarla sie igliwia,
bo sie lapki zaplatały –
o kolczasty krzaczek mały.
nagle patrzy – jakaś rzeka
co to smiało w swiat ucieka.
Mówi sobie łykne mało;
bo jej sie pić bardza chciało;
tej przedziwnej czarnej wody.
skoczyła w nią w wielkim pedzie-
co mi tam, niech czarna bedzie!
i opadła w mig na główke-
wprost pod wielką ciezarówke

morał bajki moi mili- byscie dom swój polubili-
lepiej zabą być w kaluży niż udawać placek duzy
niż po swiecie wszedzie skakać.

co to było?
bajka taka …
taka śmieszna rymowanka
ni do misy ,ni do dzbanka
pewnie rymu jej brakuje,
lecz ja komuś dedykuje
wam ja daję.
wam ja – szeptem-
i choć młodszy jestem
to przyjeliście mnie gestem
chodż i napisz
– daj buziola !
teraz lepsza moja dola
teraz zycie moje lepsze
choć czasami wiersze … pieprzę

COŚ DLA PAŃ
Zadano mi wczoraj pytanie
Czy lubię wierszem kobiet czarowanie.
Więc odpowiem wierszem szczerze-
Ja wtakie sprawy nie wierze.
Nie da się w tych zwrotek kilka,
Obezwładnić w lesie wilka,
Co cię wciagnie w wielki kłopot,
Co wywoła serca łopot.
Czym jest dla mnie czarowanie?
To jest buziak na sniadanie?
To jest w obiadowej porze
Szczery usmiech dla niej może?
Przy kolacji jedzac zgodnie
Przytulenie się swobodnie?
Czar nie wierszem się objawia
Nie on wreszcie przecie sprawia
Że cos rodzi się w kobiecie-
Same Panie o tym wiecie.
W czas młodosci, co przemija
Facet wił się, jak ta zmija
To przy pierwszej, piątej pannie.
Raz przy Joli , raz przy Annie.
Takie prawa sa natury
Że mlodzieńcy jak kocury
Czarowali forsą , silą
Lecz wraz z wiekiem się skończyło
Człek się nawet nie spodziewa
Kiedy rozum mu dojrzewa.
To pytanie coś mnie gniecie.
Baba to nie ciele przecie
By ją zmamić w kilka słówek,
Co zapisał je ołówek.
To że czasem rymnę sobie
Nie dla czaru wam to robie.
Nie dla blichtru, nie dla sławy
Ale aby bóg łaskawy,
Dał wam radosć, spokój duszy,
Kiedy się wam pranie suszy.
Gdy dziecięcych skarpet kopa,
Gdy się trzeba wziąć za mopa.
Kiedy troski dzień serwuje
I gdy się parszywie czujesz.
Może wiersz mój, dobry boże
Przetrwać troski wam pomoze.
Nie czaruje drogie panie,
Wiec nie do mnie to pytanie.

i pozwoliłam sobie na mój własny tekst…

OKRUTNA BAJKA O KOTKU

Był raz sobie kotek Burek,
Co postrachem był podwórek,
I mówił do każdej gapy:
-Ja zawsze spadam na cztery łapy.
Dnia pewnego pani Burka,
Bardzo znana podróżniczka
W wielką podróż się udała;
Kota wzięła do koszyczka.
Gdy jechali przez Siedmiogród,
A dokładniej Transylwanię,
Zamieszkali w starym zamku,
Gdzie pensjonat miały nianie
W zamku kiedyś żył Drakula
Wampir, co po nocach hulał.
Pokój mieli w starej wieży,
W której umarł nasz król Jerzy
(aż ze strachu włos się jeży)
Dnia pewnego kotek Burek
Ujrzał jedną starą nianie,
Która właśnie niosła pranie
Oraz martwą nianię Franię.
Kotek poczuł zapach trupka,
Miauknął oraz stanął słupka
Po czym fuknął i ze strachu
Skoczył prosto na łeb z dachu.
Leciał, leciał trzy tygodnie
Myśląc sobie, że dogodnie
Spadnie na swe łapki cztery,
Nie przewidział, że los szczery
Niesie mu dość dziwny krok:
Przeżył ,ale stracił wzrok.
Z tej bajeczki morał taki:
Gdy w dół lecisz zważ na krzaki!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Wierszyki Tomka

  1. pstro pisze:

    no proszę, nieznany Tomek (:P) i rymuje
    na bank wiedźmami zawojuje

    /kaszle/ 😀

Skomentuj

